OH! AKU

29 04 2010

Dua hari lopeh .. maso aku bawak kreta..

“Ketet!” konon nye bunyi aku pasng redio..

Slalu eh aku donga siaran Radio Negeri FM… ado pulak lagu eh tu.. Negeri FM~ Ingat Sampai Bilo-Bilo!!! huhuh! ghaso eh kalau dah nak mampuih… tak ingat dah stesen Negeri FM ni!

Ok sambung balik..
“ketet!” ingat tak lagi.. bunyi apo kalau aku taip “ketet” ni!? bagusss!

Kedengaran suara ustaz apo tah tengah bagi syarahan..
Alahaiii! termiss plak… dah nak habih plak ceramah ni!.. bukan apo.. aku ghoma denga ustaz ni beceramah… klaka kengkadang tu!

Yang sempat aku denga..

Kata ustaz tu.. ” Yang ke empat.. yaitu yang terakhir… ikutlah sunnah Nabi.. sentiasa berbaik2 dengan orang lain..” kata ustaz tu lagi… “Nabi menghormati semua orang termasuk jenazah orang Yahudi sekali pun”..

Erm… begitu lah mulianya Nabi kita..

agak2 nye sunnah Nabi yang ni boleh tak kita ikut.. selain kawen lebih dari satu yang menjadi salah satu Sunnah favorite kita!?

Boleh kut~

Nampak gayanye aku kena mula bebaik2 dengan PENYU ni! isk ni yang payah ni!.. aku tak suka penyu!!!!

Okeh! sesambil tu sila layan sekeping gamba yang sempat aku amek petang tadi… biasan cahaya petang yang menerjah masuk ke dalam bilik kecik umah aku lantas terkena plak blakang aku dan terhasillah bayang2 ala2 rangka ni pada dinding. Aku namakan shot yang ni sebagai Oh! Aku….

Advertisements




SEKADAR RENUNGAN

28 04 2010

Ini merujuk pada satu kes mamat poyo!

Dinasihati kalau nak becakap kono lah berotakkan otak.. jangan lah cakap berotakkan lutut!! sebab hasil eh nanti tak superb! silap haribulan dipandang hina plak… sobabtu lah kengkadang tu kito kono duduk ontok2 yo kalau takdo apo nak cakap.. stakat nak becakap buat kecoh tapi hampeh.. baik tak yah!!! adoi yai~





MUSIM SAKIT

28 04 2010

Skang ni musim org yg aku kenal jatuh sakit.. mulanye Dak Grey~ kire big brother aku lah masa blaja kat ITM dulu… onghumah dia ada kasi SMS beberapa hari lepas.. katanya dalam bentuk penulisan yang Dak Grey dah mula rasa kebas2 pada jejari tangan.. mulut.. perut.. huh! sakit jeneh ape sampai habis segenap anggota jadi kebas…!? Mungkin ada sikit darah tinggi kut!

Terus aku bikin panggilan talipon…

Kesian~ nak cakap pun agak susah.. ye lah.. bibir pun diserang kekebasan.. kan ke susah nak kontrol otot bila nak cakap.. tapi masih paham lah buah butir percakapan beliau tu… tak banyak yg dapat aku bantu.. cuma kata2 semangat je lah.. tabah harungi dugaan Tuhan.. Bak kata Grey.. dia redha je lah apa yg terjadi.. dia sempat ingatkan kat aku.. sekelip mata je kita boleh ditimpa musibah..

Erm… benar… sekelip mata je.. hari ni kita huhahuha! plap! jadi sedih… hari ni kita cergas macam ahli sukan.. plap! jadi lembik tak bermaya!.. get ready je lah.. disamping bedoa agar Tuhan sentiasa pelihara kita dari musibah…

Grey! My Bro! aku harap ko cepat sembuh.. mak aku pesan jangan sampai terjatuh… takut boleh kena lumpuh separuh badan… ko jage diri baik2… gi ngurut bro! (aku penah suruh dia meniarap cam askar kalau nak pegi bilik air.. bagi ngelak dari jatuh dlm toilet tu… member gelak je denga saranan aku tu!)

Tak lamo plak tu.. plap! Kak Long kasi tau aku.. Dak Timah plak kena Demam Denggi! isk! Kesian eh plak ke adik pompuan aku ni… Telanta kek spital Somban nu haa! Bahayo betoilah Dak Nyamok ni~ kocik tapi bebiso!!

Dak Jalal tadi kasi tau.. dia pun mangsa serangan sakit Denggi ni… selepas dia meneguk air zam-zam terus jadi pulih.. lansung pihak sepital halau beliau keluar dari sepital.. dengan harapan tak mau tengok muka dia lagi.. sempat gak lah misi berbangsa cina kat spital tu tanye dia.. “Awak minum apa sampai tetiba elok camni!?” tanye misi tu sambil garu kepala (agaknye lah.. slalu orang kompius betanye akan diiringi dengan serangan gatal pada bahagian kepala).

Kesimpulannye.. air zam-zam memang power!!!

“Trut! Trut!” .. boleh teka kut bunyi apakah ini…

O~ mak tipun…

“Yo mak!”

“Ayah Haji kau suk spita”

“Laaa.. apo sakit eh?”

“Sakit dio tu lah… jantung eh..”

“Habih.. kek mano deh tu?”

“Kek spita Temoloh”

Erm… abih lako sakit dah ni…

Semoga kalian semua segera sembuh.. Amin~