EKSPEDISI GUNUNG SENYUM

27 08 2009

Huh! pitam bijik mata ni melayan buek kojo… habih lako longoh.. kalau lah telingo den ni besondi.. mau nye beliau (telinga) pun naik longoh samo!

Ajak geng Gagak Itam lepak mamak teh tarik sedap pun ado gak pekdah neh!!! (ini kisah sebulan lalu)

“Weh!!! gi jenjalan nak!? Kluar dari KL neh!…”

Pendek cerita… terkeluarlah idea nak gi melawat Gunung Senyum, kat Pahang sana nun!! Cara gak tuh!! dari penceritaan mangsa2 yang penah pegi sana cam menarik je… pasal Puteri Bunian lah… pasal lantai gua bersih senantiasa lah walau tak sorang pun yang mengaku buat kerja amal bersihkan lantai gua tu… erm.. agak mistik gak ceritanya… dikabarkan jugak.. banyak jeneh gua dlm usus gunung senyum tu…

Dinasihatkan jugak.. kalau gi melawat gua2 tu.. kena jaga tutur kata.. sebab penah sorang pelawat yang hobinye cakap mende2 tak sopan kene penampar oleh entiti yg tak dapat dilihat ngan mata keranjang…

Oleh yg demikian geng2 Gagak Itam sebulat suara utk panggil nama sebenar aku ketika dlm gua tu nanti (Shukry).. pasalnye dorang2 tu panggil aku Cek Bye… takut entiti yang jaga gua2 tu salah dengar cam “C_bai” lak kang..!! tak pasal2 je masing2 kenyang makan penampar!! hahaha! baru ada akai!!

Erm… tiba masanye… bila sampai kat sana… Fuh!! memang best!!! Kagum magum aku dibuatnye.. maklumlah.. selama ni tak penah lagi masuk gua.. apa lagik… ngalahkan ungka lah perangai masing2 huhuh!!!

Korang pun.. kalau nak merasa bestnye.. pegi lah weh!! ajak lah laki ke.. bini ke… aweks ke.. bekas tunang ke.. atau sapa2 yang korang suka… gi melawat ini gunung senyum!!! musti korang tersenyum kegumbiraan…

Berikut adalah secebis gambo yg sempat aku upload..

SENYUM-01 copy

SENYUM-02

SENYUM-03

Ini yeklah gambarajah dari perut Gua Angin.. kat dlam ni rasa sejuk sangat sebab beliau merupakan laluan angin dari luar… tapi kalau member sebelah tiba2 je keluarkan angin dari lubang bawah.. etometik kita akan naik hangin!!!

SENYUM-04 copy

SENYUM-05 copy

Berikut dikabarkan sejeneh batu karang yang hanya dapat ditemui dlm perut laut dalam… so… disenangkan cerita pada jhaman dolo2 kawasan ini yeklah kawasan ikan kembung dan ikan selar kuning mandi manda… dasyat ek!! laut rupanya kawasan ni…

SENYUM-06 copy

Yang ini adalah laluan antara Gua Makam Tok Long dan Gua Silat… kena lalu lubang yang sempit giler… tapinya yang ajaibnye.. mcm mana pun saiz kita… tetap akan lepas punye… jangan risau… kira mcm lubang hidung lah… boleh kembang kempis!!!

SENYUM-07 copy

SENYUM-08 copy

Ini bukan lah Puteri Bunian yang diwar-warkan tu.. ini yeklah cimponet aku “Dak Ayu”

.. itu lah gambo2 nye.. kalau ada masa moh kita gi gunung senyum!!!

Kalau nak tau sebenarnye lebih 20 jeneh gua yg ada dlm Gunung Senyum neh… kami sempat lawat 5 jeneh je… lepas tu kami terus betolak ke Kuantan… sempat gak lah singgah Cherating sekalik… nanti2 aku postkan gambo2 kat sana plak… cukup lah tengok yg ni dulu… (tah bilo tah nak upload gambo yg lain tu)

SENYUM-09 copy


Actions

Information

5 responses

27 08 2009
udek

cantik skali..indah sungguh ciptaanNYA..nak pegi gak..
tp udek kalo tengok rupa gua msti seram sejuk..penakut hikhik
ntah hape2 yek..

27 08 2009
k.e.r.i.

patot la lamo bonar senyap ko bai.
(apsal tetiba aku cakap n9? haha)

dulu masa amek kos akaun dia ada ajar photoshop ke encik bye?
muahahahaha.

27 08 2009
Ai

x tau nk komen apa..

tiap kali aku komen, musti aku ckp..

“mak aiii…cantek gilos gambar kau amik bye!”

ha..ok la, tu jugak la komen aku kali ni. kahhhhhhhhhhh

27 08 2009
bibu

aku penah pegi ngan trip mase kadet bomba (kadet bomba??kaah cam tak caya aku leh masuk kadet bomba) peh tu terjun (rapelling) dari Gua silat tuh..tinggi giler bile dah sampai bwh meremang rambut rase eh..tobat takmo pegi dah haku!!

31 08 2009
JuhaLens

Aku berkenan tul ngan pic yang pertama tuh..Bront Palarae pun ader join gak
ke..
Apapun selamat berposa…

Leave a comment