Kedai Kopi Din Tokyo, Kota Bahru.

6 09 2018

Yess.. akhirnye jumpa jugak kopitiam pujaan kalbu! Sekitar 4 tahun lalu semasa shooting Ikon Asnaf siaran RTM, aku ada singgah sini.. Teruja dgn petah bicara si tukang karut Abang Din a.k.a tokey kedai menghiburkan pelanggan dengan pelbagai nama menu pelik, melekat dalam simpanan memori otak aku sebelah tepi kanan, 3 sentimeter dari telinga.

Kendian itu beberapa kali kunjungan aku ke daerah ni.. dah tak jumpa lagi dah mano toboh ey kedai ni.. Punca nye aku lupa nama kedai ni..

Hari ni aku hamat gumbira 18 kali kerana dapat jugak bersarapan disini disamping dapat mengimbau kembali saat petama kali ke sini.

Tak banyak berubah dr segi penyusunan kedai.. Masih beselerak macam dulu.. :).. cuma Abg Din kelihatan agak tua dr pertama kali aku jumpa dia. Ofkos lah ye dak.. Dah brapa tahun pulak!!

Bagi pengunjung yg berjiwa tak kisah boleh lah mai lepak sini.. Kalau aku bawak Amaani.. kompom lah beliau tak hingin punye.. Dak Ayu.. mungkin fifti fifti.. Kikiki..

Okeh geng.. nak melantak roti kitap jap!! Babaiii

Kelihatan abob tengah belakon konon2 nak minom nest tarik.. Kihkihkih

Abg Din tengah kira untung.

 

Advertisements

Actions

Information

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: