Ride Santai.. Sarapan Nasi Lemak di Janda Baik

8 10 2017

Beberape hari lepas aku dapek Wasap msg from Azizi Chunk the Tuan Direktor filem.

“Jom bye.. layan nasik lemak Janda Baik ahad ni.. Jumpa kat Petronas Sg. Penchala lepas Subuh”

Gitulah lebih kurang msg nye.. Menarik jugak ni.. kata aku dalam hati kepada diri ini sendiri.. untuk makluman anda utk bercakap pd diri sendiri cukuplah sekadar cakap dlm hati je.. kalau siap ada audio yg keluar dari celah bibir tu dah macam drama plak..

So pagi tadi seblom subuh dgn penuh semangat Dak Ayu mengejut aku dari tido.. Kebiasaannye mmg kami bangun time2 subuh ni.. satu nye sebab anak nak besiap gi skolah.. satu lagi kengkadang nak melunaskan solat isya’ yg masih tertunggak.. tunggak sebab malas lah tu..

Setelelah selesai apa yg patut.. besiaplah kita ni.. semangat weh nak mkn nasik lemak.. jauh plak tu.. Pagi2 lagi enjos moto membelah kesunyian. Hampir lapan belas orang jiran (anggaran kasar sahaja) etometik terjaga dari mimpi.. maklumlah bunyi enjos ey macam gampang karega!

Sejuk weh pagi ni.. nasik lemak nye pasal.. layankan aje kesejukan berikut.. Lokasi petronas tu tak lah jauh sangat.. dlm 10 menet pejalanan.. sampai lah aku di lokasi titik pertemuan.. isik minyak penoh2.. dah plan dah ke depan jumpa lagi stesen minyak nak kena topap lagi.. mana tak nye.. tangki minyak moto aku ni tak banyak isik nye. Penuh pun dalam RM12 je.. lepas la dlm 60 batu persegi perginye! Sekitar 90km lebih lah tu..

** Semangat nak pekono nasik lomak jando.. erk.. maksud den area Jando Baik..

Erm.. mano lak dorang ni.. si Chunk pun tak tibo lagi.. sekali lagi aku berbisik pada diri sendiri.. dgn nada perlahan..

Setelah hampir 20 menet 63 saat.. masih lagi tak nampak batang hidung seko raider pun.. yg ada 2 orang bangla yg bertugas duk leko berselfie kat moto aku tu.. kalau aku ada kat moto tu skali, dari jauh org akan anggap ada 3 orang bangla kat moto tu.. cis!!

Erm.. lama sangat dah ni.. kali ni aku berbisik agak keras nadanya dalam hati pada diri sendiri.. lengoh dah nunggu ni..

Aku mencapai henpon samsung special edisyen aku..  (perlu ke bagi tau!! ah.. lantak lah.. kihkihkih) edisi betmen.. (eh.. tambah plak lagi!!! ah.. lantak lah jugak sekali lagi) 

Trutttt… Trutttt..

Aku try mengekol Chunk..

“Elooo.. Bye”.. tedenga bunyik suara Chunk.. lain macam nada nye.. lemah.. 

“Wasap bro.. ade mana??” Tanya aku.. kali ni tak berbisik dalam hati.. gila apa cakap dlm henpon guna bahasa hati!!!

“Ko dah sampai ke Bye?.. aku tak sihat ni.. kena macam angin pasang.. dari semalam tak boleh nak tido”..

Sekian terima kasih… 

Nota: Catatan sedih ini aku coretkan di kedai mamak sebelah rumah aku.. bukan di kedai sik lemak Janda Baik.. 

Advertisements

Actions

Information

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s




%d bloggers like this: