AKHIRNYA…

10 11 2016

SEMALAM yeklah salah satu detik bersejarah dalam kamus hidup aku.. dimana aku tlah berjaya menelan seketul keratan belut.. erm.. not bad!! but no thanks!

Penah sekali tu.. takde ape nak buat aku ke sungai depan rumah kat kampung aku tu.. that day saje2 nak layan memancing..dah lama sangat tak mancing.. seingat aku.. last sekali memancing masa kenduri sanding aku ngan dak ayu.. pengantin turun mancing ngan abang2 aku kat depan rumah tu lah.. 

Ok sambung yg tadi… bila pancing dah redi dah mula ektiviti… tak sangkut2 ikan ey.. nyamok nek monyang banyak ngughung anggota badan.. tetiba-tiba.. pata pancing di ragut.. kasar poie ey tu.. apo ikan ey tah!! Pelepap aku sentak.. mang aiii.. bolut tey kau!! apo nak buek ngan bolut ni.. den bukan makan..

Terfikir sejenak.. nak try goreng dan mamam itu haiwan.. alang2 aku yg pancing.. bia aku yg siang.. dan aku gak la yg goreng.. kira nak buat rekot la.. the 1st time ever menjamah belut hasil titik peluh sendiri.. 

Step bermula.. semangat gilo tey kau!! Creyyyyy.. bunyi belut masuk minyak paneh.. cantik je masak ey.. next step.. masa untuk beraksi.. makan time..

Tergantung tangan aku yg pegang belut goreng di pinggir bibir mulus aku ni.. lamoo.. tak masuk2 lagi dalam mulut.. aku letak balik cebisan belut tersebut dlm pinggan.. angkat pinggan.. cresss! kelihatan seorang suami orang anak satu tengah menghumban sepinggan belut dalam tong sampah.. sekian..


Actions

Information

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: