YONG PENG

22 10 2016

Bila aku nampak signboard Yong Peng.. aku musti tringat satu kejadian ni. Dah lupa tarikh mahupun tahunnya. Yg pasti malam. kecik lagi aku time tu.. darjah-darjah lagi lah camtu..

Aku, mak dan arwah ayah (ayah tiri aku.. Bakar) pergi ke Batu Pahat tak silap aku.. menaiki kereta yg disewa dari kampung.. sampai area Yong Peng.. malam… tayar kereta pancit. Ayah tiri aku terpaksa bukak tayar di tepi jalan dan menahan sebuah lori yg kebetulan lalu di situ, lalu beliau tumpang lori tetsebut ke bengkel yg berhampiran.. aku ngan mak tinggal di tepi jalan utk jaga kan barang2 dan kereta di situ..

Takdelah hebat mana pun kisahnye.. habis kat situ je.. hahahah.. tapi mmg aku takkan dapat lupa Yong Peng dan kisah taya pancit tu.. mungkin aku duk pikir betapa getirnya keputusan ayah nak tinggalkan kami tepi jalan tah selamat atau tak.. malam plak tu.. takde ape2 di sekeliling.. mungkin jugak aku duk terpikir betapa gelisahnya omak memikirkan keselamatan kami dua beranak di tepi jalan tu..

Erm.. itu jam semua keperluan diri org uruskan.. buat lah apa nak buat.. takyah pikir apa2.. selagi tak bahaya buatlah.. takde yg marah.. takde yg larang..

Ini jam.. uruslah sendiri..

Landskap nye agak unik.. banyak antena2 tinggi menjulang di merata tempat.. denga crita penduduk tempatan boleh nonton channel dari negara jiran.. wah.. takyah la susah2 nak langgan channel berbayar yg satu tu.. 

Okey.. ektibiti shooting ini hari.. asnaf yg berjaya dlm bidang pembikinan serta jualan roti dan cake.. suami istri yg istikomah menjalankan perniagaan demi manampung keperluan keluarga.

Kadang kala tepakse beraksi luar biasa ketika melakukan pengambaran.


Actions

Information

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: