HIDUP DAN MASAALAH

10 10 2016

Pecayo tak.. hidup ni kalau takdo masaalah mesti tak best.. samo yo keadaan ey.. takdo yg menokan.. so kebarangkalian duduk di takuk lamo tu tinggi.. lain lah lahir2 mmg mak bapak banyak duit.. tapi tak yo best kalau takdo masaalah.. hidup takdo warno warni.. kan!! co tengok eskrin pedel pop tu.. siap buek warni warni.. baru meriah.. camtu gak lah hidup kito ni..

Tompi ey.. tak nak lah masaalah yg bosa2.. poning yo nak ngendel ey nanti.. problem kocik2 dah laa…
Contoh ey masaalah nak beghak tapi takdo air nak cebok.. atau pun masaalah talipon habih beteri.. haa camtu lah.. kan best tu.. runsing ala2 manjo gitu..

So faa.. den takdo na masaalah.. ado lah satu tu.. tapi dah setel dah.. Alhamdulillah.. haaa tengok.. bilo ado masaalah.. kito akan ingat tuhan.. sobut plak Alhamdulillah bagai.. tak ko dapek pahalo tu.. tu yg den koba.. hidup kono ado masaalah.. kalau tak kito akan ado masaalah sobab takdo masaalah.. eek.. apo masaalah ey den ni.. ayat bolit2!!! Masaalah botoooooo…

~end~


Actions

Information

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: