Hujan… Job.. Hujan… Job

9 11 2012

Hari2 hujan kan? Kalau kat kampung aku time2 mcm ni mmg tgh mengadap cekodok pisang ngan neskepe susu ni. Buatan mak… Erm.. Rindu plak aku ngan skopion kesayangan aku ni… Apa gak ey beliau tengah buat skang ni…

Last skali aku tipun dia baru setel check-up.. Sakit hati beliau datang balik.. Maksud aku organ ‘hati’ yg sebenar beliau dijangkiti tah mende ape tah.. bln pose yg lepas dah operet… Ingatkan dah bebas.. bila check semula masih ada lagi saki baki… Harap mak tabah menghadapi dugaan tuhan ni ya… Anakanda kt sini sentiasa mendoakan kesihatan buat mak… Hari tu mak ada turun kl… Singgah jap kt umak aku… Mcm biasa aku bawak mak gi makan2… Mcm2 crita terkupas…

Salah satu cerita beliau… Sambil pandang muka Dak Ayu (utk imbasan.. Ayu yeklah org rumah aku.. )

“Si Kury (its me!) ni time kocik2 dulu.. Ponah skali melalak-lalak nak kan lori BJ…” BJ yeklah salah satu siri tv yg popular tahun 80an dulu.. Kisah pemandu lori yg berkawan rapat ngan seko beruk… Aku pun dah lupa apa kisahnye.. Yg aku tahu ada hero.. Lori panjang.. Ngan beruk seko!!! (BJ and The Bear)

“Mak ni sampai tak tido malam memikey an kemahuan anK sorang ni… Mak bukannye ado duit pun.. Tak bolikan kang… Tak ghonti lah melalak.. Nak tak nak usohokan jgk lah cari duit.. Bolilah jadi ey lori tu~” sambung omak.. Tak sangka plak camtu skali kisahnye.. Tapi yg aku ingat mmg aku nakkan sgt itu lori… Beli kat umah Cikgu Muzakir… Tah mana tah menatNg lori menaN tu skang ni gak ey.. Dah jadi petroleum gak nye..

(jap berenti tengok Inkigayo jap.. K-Pop!!!) ………….. ~

Ok sambung balik… Skang ni Amaani dah mula memintak.. Kalau gi shopping tu. . Mula la bijik mata buntang dia tu melilau scan produk sekeliling.. Hahaha.. Menurun prangai apak dia lah kut… Tapi stakat ni takdo la tahap guling atas marmar shopping kompleks lagi… Mau haru biru terkois jadinye kelak!!!

Biasenye aku beli mainan dia waktu beliau tiada disisi.. Nyaman sket nak pilih… Tapi ikut slera aku lah… Rase nak beli ball.. Aku beli ball… Rasa nak beli periuk karan mainan.. Belilah… So.. Amaani kena pasrah dengan apa yg ada… Hahahah.. Kesian…

Okey lah ujan pun dah reda ni.. Jap lagi jam 6 nak gi shooting org nikah… Moga urusan bejalan lancar… Ada masa lagi nanti bertemu lagi… Aku ni ikut mood.. Kengkadang sehari lapaN belas post aku boleh up.. Kengkadang lapan bulan pun belum tentu satu aKu post.. Hahaha… Till next time!!!! Daaa….


Actions

Information

Leave a comment