KESIANGAN

4 11 2011

Alahmak… Dah 10.45 pagi!? Appointment kat Bangsar jam 11… Pergh 15 miss call from Abg Amid… Mampos~ Smalam beria-ria aku janji ngan Cik Raihan nak present Corp. Video kt opis dia.. Sekali lambat bangun plak…

Semalam habis editing kat Finas Post terus jumpa client .. Passing album wedding… Gedebak gedebuk, sampai rumah dh dekat 2 pagi…. Masuk je rumah Amanni terjaga… Trus dia bangun menghala ke aku yg tekial-kial nk bukak kasut… Punyelah tak menyempat… Rindu sangat kut… Seharian tak jumpa ayah dia yang comel ni.. Mana taknye, pepagi smalam aku dh klua.. Dia masih tidoq~ wah! Bahagianye… Balik2 ada dua org yg sambut.. Rase cam Menteri Pelajaran datang merasmikan bangunan skolah  plak… bila dilayan sebegitu rupa…

Uhh! Dah pukul 5 pagi ni… Tak plak nak tido si kecik ni… Ibunye dah lalok sakan dah tahan ngantuk… Tak bley jadi ni.. Tepakse lah guna taktik biase… Dukung, dodoi dan nyanyi… Argh!!! Kamu semakin berat lah baby ku… Ibu bg mkn nasi ke batu ni!?… Selang beberapa menet… Mata beliau semakin layu… Hati aku berputik riang… Tido lh nak… Ayah ada meeting esok… Nk tido ni…. Dan akhirnye beliau kecundang… Layu dengan alunan suara lunak merdu aku… Ahahhaa….

..trutttt!!!….
..trut!…

“Sori bang… Saya kesiangan!!!!!”

-sekian-


Actions

Information

Leave a Reply

