OH! NASI LEMAK

10 11 2009

Huh! jam sembilan setongah… erh! sompek tak kalau besiap ala kadar peh tu stat keto gi beli nasik lomak kak Indon neh!? sompek kut!

“Awak~.. nak nasik lomak tak!?”

tanye aku ke Dak Ayu yg tongah menggeliat manjo ateh katil…

“Bulih yo!” balas dak Ayu tanpa pikey panjang…

Dak Ayu memang ghoma kalau aku beli nasik lemak pepagi ni.. bukan apo.. samba eh tu kan main sodap..!! ratah ngan daun pisang aleh nasik tu pun bulih!.. (kambing pun tak bikin hal mcm neh!)

Masalah disini yeklah… aku ngan Dak ayu suko nasik lomak yg dijua oleh duo peniago yg berbeda… aku suka akak Indon kat meniaga kat perkampungan aku neh… yg Dak Ayu plak ghoma Nasik Lomak Nenek kampung sebolah… so konolah gi duo tompek… dengan time limit yg limited.. aku kono cargas… takut kempunan dikemudian hari… maklumlah.. nasik lomak dorang tu amat laku cam goreng pisang panas!! erm… (agak pelik kan.. penggunaan pisang goreng untuk Nasik lemak… kiranya.. nasik punye lemak.. pisang dapat nama!)

Pap! berjaya aku beli nasik kak Indon.. skang kena bergegas ke kg sebelah plak..

Hah! sib baik ado lagik nasik Nenek ni…

“Nek~ bungkus sebungkus!.. erm.. kasik lauk rendang daging”

Teringat plak aku yg Dak Ayu nak telo rebus sebijik… kan main lagi… taknak nye dia stakat belahan suku neh! tak konyang!

Tetibe mata aku tertumpu ke seorang budak yg asyik menolong nenek ngopek kulit telo.. cucu dia kut!

“Dah nek.. nak tolong ape lagi?” tanye si cucu..

Mata aku tertumpu pada pinggan telo yg dh dikopek tu!
Mak aiiii!! punye lah bedaki telo yg dikopek tuh!! huh!! loya betul tekak aku jadinye!!!

Dengan perasaan bengang aku usya je si cucu tu… (umo dalam darjah lima lah kut) kejap2 korek idung.. kejap2 garu tengkuk!

Ergh!! kotornye perangai… Loye tekak aku dow!

Jiwa aku dah tak tahan.. aku kena buat sesuatu neh…

“Nek! saya tanak telo… cuba nenek tengok tu” kata aku sambil muncungkan bibir ke arah telo tu…

“bedaki lah nek.. budak tu tak basuh tangan kopek telo!” tegur aku..

“ooo… ni air telur ni meleleh keluar” selambe je jawab si nenek sambil lap telo tu ngan kain…

Arghhh!!!! tensen!

Itulah para peniaga ni… kena jaga kebersihan… kesian pelanggan yg tak tau.. tengok telo putih bersih.. rupenye seblom tu punyelah berdaki pastu lap ngan kain yg tak tau bersih atau tak!!!

Dengan perasaan bengang aku menuju ke kereta.. selup poket.. keluarkan kunci… pastu bukak pintu keta..

“Dik!! nasi blom baya!!!”

ERK!!


Actions

Information

5 responses

11 11 2009
kusha

nasik lomak sebungkuih pun nak lari ko bai? ko nenek tu yang nak up suruh kau bayar 2 kali? bilo kito nak shoot sesamo ni?

-tengku sharmizi-

11 11 2009
bibu

kuang3….bengang sampai lupo yo jang?
aku penah banned satu penjual..sbb anak de berak situ..leh lak de benti kejap.. basuh bon anak de kat situ jugak…chooooyyyyy

11 11 2009
Mr. Bye

Kuteng : Dek telampau maghah tu yg jadi alpa tu!! Shoot sesamo!? hebat gak idea kau tu.. tompi eh tah bilo tah! kito shoot model lelaki nak tak!?🙂

bibu : Choyyyyy!! bulih lak dio bat R&R kat topi gerai tu, bibu ek!? hahah! giloz punyo peniago… kalau aku jadi pegawai MARA tak kan ku luluskan pinjaman SME buat acik tu!! hahaha!

17 11 2009
kak t

bye..

erk jugak!! yark!!

19 11 2009
Ai

OMG!!!!!!

loya tahap gaban dah aku ni!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: