CRUISE TASIK – PUTRAJAYA

22 04 2009

Kisah ini berkisar pada hari Ahad nan lepas…

Hari tu tak banyak sangat aktiviti berpaedah aku ngan Dak Ayu lakukan.. just santai mantai je kat ruwang tamu rumah sambil layan Astro…

Aku banyak menghabiskan masa duduk celah kangkang Dak Ayu je.. sebabnye tugasan Dak Ayu yeklah memicit2 blakang badan aku dengan tujuan menghalau hangin yg terkandung dlm badan aku…. kengkadang tu rasa macam tiub taya plak diriku ini.. dipenuhi hangin…

Pukul tiga nanti nk pegi Putrajaya… jumpa orang kat Cruise Tasik… katanya nak bincang pasal buat leaflet… utk next promosi dorang.. tak tau lah ape yg dorang nak buat… mungkin.. sapa naik cruise dorang boleh dapat hadiah tembikai sebakul dua ke.. tak tau lah… tu yg nak gi miting dulu… sambil tu nk usya jugak port2 yg menarik utk tangkap gamba buat bahan dlm leaflet dorang tu nanti…

Sesambil tunggu pokol 3… aku ngan Dak Ayu layan Nona kat TV3… tengok pengecara jemputan dorang buat liputan pasal gajah… (gajah pun jadi!!.. isk!) kalau buat liputan pasal ghimau ke.. buaye ke.. maunye takde kut yg nak buat liputan.. bahaya dol!! payah nak kontrol ayu semasa mengecara.. cuak all the way!

Ayu : best lah dapat mengemudi gajah ni… cuit tinge dia.. dia jalan… cuit lagi dia brenti… ikut arahan betul..

Bye : Kalau nak weekang.. cuit ape?

Ayu : Ntah!!! (sambil buat muka tak kuasa nk layan)

Hahahhah… aku pun satu tunggul!!! mana lah gajah tau buat weekang2 ni.. ahaks! saje nak bermanje!!

……………………………………………….

Slot seterusnye… pasal belajo mengait baju kat Indonesia… dari laporan bebudak pengecara jemputan tu.. ada diantara student kat sana datang dari Kelantan.. mak aiii.. jauh nye datang mengutip ilmu.. terharu plaks!!

Bila ditanya oleh pengacara pasal susah senang blaja mengait maka salah sorang plaja tu menjawab:

Pelajar : Pada awalnya agak sukar… tapi makin lama, makin gampang…

Ayu : Isk! tak guna lah blajo.. orang makin lama makin beguna.. ni makin lama makin jadi GAMPANG!! plak.. kan awak kan!? (tanye Ayu pada Aku sambil buat muka comel)

Bye : (terus berkemas-kemas untuk berak sambil buat muka gampang!!.. maleh nak layan!!)

…………………………………………………

Ayu : Sayang gi Putrajaya naik kreta sapa!?

Bye : Naik BMW Dak GG lah…. Tong2 duit minyak…

Ayu : Gila melayu!!! kereta kan main gah!! sorang BM… sorang Honda… minyak pun kene tong-tong jugak kaa!?

Haahaha!!.. apa boleh buat kengkawan aku tu memang nye.. kereta gah,.. tapi dorang blom masyuk lagi.. tengah tunggu projek besa katanya… InsyaAllah bejaya dorang tu nanti…

Seperti dijanjikan.. aku sampai kat opis Dak GG lima menet seblom pokol 3… hai!! mamat ni tak plak ada… mana plak peginye… erm.. lepak kedai tomyam dulu lah… tak lama kendian kelibat Dak Shah pun tiba… lepak dulu ngan dia.. sambil nunggu Dak GG…

Aku tengok Dak Shah tu bukan main sibuk lagi dengan phone dia.. tah hape tah yg dibelek… dah lah tipun ada 2… sama jeneh plak tu dua2.. isk!! pelik sungguh…

Tah berapa menet lepas tu baru lah Dk GG tibo.. sambil jinjing bungkusan makanan… “sape nak makan spegeti… ni aku ada bungkus dari rumah awek aku” offer Dak GG…

“Apo gilo mentedarah Spegeti tongah2 paneh ni… moh deh gerak gi Putrajaya….”

“Naik kreta sapa ni? BM GG ke Honda Shah….!?” tanye aku..

“”Naik kreta Shah lah… BM aku takde ekon.. ghosak!!” jawab GG…

Alahai.. ghosak lah plak.. apo lah gilo keto kau ni GG….

“Boleh gak naik kreta aku” kata Shah… “Tapi tak jugak ada ekon ni”…

Ergh!! gasaklah kengkawan oii…. moh lah copek.. kang lamo lak client tu tunggu….

Sampai je Putrajaya.. kami pun duk miting lah cam bagus2… mcm2 lah ide yg klua.. tah ye ke tak tah.. taram jelah..

Lepas je habih bincang.. Puan yg miting ngan kiteorang tu offer kami naik cruise!! Wah! menarik tu.. kalau saje2 cari penyakit nak naik.. kena baya RM30 jugak tu… so.. bededai-dedai lah kami 3 orang naik itu cruise… belayar keliling Tasik Putrajaya… Maknanye kali ni.. adalah kali ke-2 aku naik kenderaan berair.. ahaks!! enjoinye….

Berikut yeklah gamba2 yg sempat aku amek buat kenangan…

putrajaya-01

putrajaya-02

putrajaya-03

GG (Baju Oren) & Shah (Baju bukan oren) tengah merenung hari esok (Isnin) dan Bye (Baju coklat) tengah tenung mende tah!!

putrajaya-04

Jumpa lagik @ next post!!


Actions

Information

7 responses

22 04 2009
ciklinn

weh cantik siutt gamabr2 nie…. aku pun tak naik lagik cruise bak kata ko lah 30 henggt.. huhuhuhuhuh mahahei..

mihahahahaha aku kan mmg takleh arrr baca citer2 kau nie… sakit perutt aku wei…. aku cuba gak tak nak gelakkkk tpi sikit mesti berdekah gak……. huhuhuhuhuhh

22 04 2009
kirana

salam bye….isk..mcm mane la daku leh ketinggalan ko dah ade wordpress gini….. kalo ko masih ingat aku…ingat ke x ek…kahhhhhhh
tapi kalo ko tgok link ni (umah lama dulu) mesti ko ingat kot…
http://kirana-ummikmal.fotopages.com
ntah la kot2 ko dah lupa…hehehhe
kita link balik k…amik link blog daku tau..uhukkkkk

23 04 2009
lieya_latif

kehkeh keh gelak malu2 kucen aku bace bab tak aktiviti berpaedah nak buat tu…..tgh hot2 cam korang ni laa byk bende boleh buat tau ….kih kih kih (gelak jahat)

cam biase…cun2 gambo sume….mamat pakai mafla tu ensem laaa!! (tuk!! kene ketuk ngan dak ayu) he he he

23 04 2009
bibu@wilda

dah..pegi buat tag!wall papar eaku apo?

aku ade byk gambo kat tasik ni..nak edit hadui bile tah!!nak tepek satu2 maut!

23 04 2009
Dak Ayu

Lieya,
memang tak bepekdah betul ektibiti kitorang tuh.
kalo tengok dari tepi dah macam beruk carik kutu pun yea.
naik melecet jemari mulus saye ngurut blaang bye nak buang angin semput dia. memang hot juge rasenye. ghahaha.

bibu@wilda,
time kasih sebab tag dak bye nieh. saye memang nak tengok sangat dia kena tag.ghahaha…dia bukan tau pun mendape tag tuh.tak caye kang tengok la, musti dia tanye tag tu mende.

23 04 2009
kak dOd

bye….
ubat sempot dah makan bye(kak dilla tolong ingatkan nih)ehhehehehe

bye
shuntek tul gambaq ni bye
terkedu kak dilla taw

24 04 2009
JuhaLens

Apolah…ketoo member ko mahal2 tapi sumer ekon rosak.Lain kali tompang
je aku punya keto. Alaa Evo aku yang sportrim depan lain, belakang lain tuhh..
Ekon masing2 bawak..Amacam..
.
.
.
.
Badan ko banyak angin ke bye.Ponek laaa idung si Dak Ayu tuh kombang kompes-kombang kompes menahan haruman ambipior ko tuh.Duk lak kat celah weekang.Memang molek laa tuh..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: