EDIT GAMBA SENDIRI

18 04 2009

melompat-lebih-tinggi-02

Dulu2 aku rasa geram betul aku bila tengok orang buat design.. duk tertanye-tanye.. cam mane lah dorang buat cam tu.. cam ni… isk! terel betul dorang ni… memang tak terbayang lah aku, apa kaedah yg dorang guna sampai boleh menghasilkan satu hasil layout design yang hebat…

Barang kali aku agak benasib baik kerna dikurniakan seorang Alang yang tau pasal design mendesign ni… (Skang keje ngan Karangkraf) time sekolah dulu… aku slalu paksa dia mendesign utk aku.. nanti kalau dia balik kampung.. dia kasilah design yg aku pesan tu… Wah! hebat…!! aku gumbira sangat… Alang besungguh2 jugak terangkan apa itu graphic design… color separation… Photoshop… QuarkExp… Illustrator.. dan tah hape2 lagi… aku mengangguk-ngangguk tanda tak paham ketika dengo Alang bagi penerangan… bagaikan mencurahkan biskut mery ke daun keladi… tak melekat satupun dlm hati…

Tapi bak kata orang tua bangka… “kalau nak.. seribu daya”… so dengan seribu dayanya.. aku dapat jugak sekelumit ilmu dlm design-mendesign ni.. Tq tak terhingga buat Abang aku… Shifuu aku… Alang aku… kerna tak serik2 bagi ilmu kat aku sampai aku jadi aku pada hari ini…

Korang tak beminat ke nak blajo graphic design ni.. blajo lah weh.. enjoi tau… nanti hari2 boleh edit gambo sendiri!๐Ÿ™‚

melompat-lebih-tinggi


Actions

Information

10 responses

18 04 2009
yong

weh, aku mmg minat menggila wehhh edit2!
tapi aku tau PS je..
ajor le den ha…

18 04 2009
helmiyani

perghhhh… mantap aaaa skill u… saya saaangat suka!๐Ÿ™‚

19 04 2009
mia the gorgeous

ekekekke… biler ada kemahiran takdok masa plak.. camno?!!

bekas designer terlampau๐Ÿ˜‰

19 04 2009
yong

buat le apa2 tutorial…
๐Ÿ™‚

20 04 2009
bibu@wilda

haduii..aku mmg suke mendesin2 ni..cume

1. software cam ko sebut tu..tade
2. tade mase..agaknye kene tunggu time anak2 dah bosar2..time aku dah tak keje..duk umah menonong buat kueh + tenet…hahaha time tu kot!

psst
Mase kat sekolah dulu jadi cikgu sejap..mmg aku amik kontrak buat buku program hahahaha padahal gune publisher + gamab cilok tenet aje..pon org buleh heran hehehe

kababom sungguh editing ko nih!Aku suke!

20 04 2009
lieya_latif

wah cantik laaa…..cam real tuuuuu

20 04 2009
nurul

lawo..lawo….hehehe…

24 04 2009
hada

buleh aja tak bro…..?

5 10 2010
alin

aku minat gele..tp xde spe nk aja..
ko aja aku leh

17 11 2010
Wahidah :3

HAHA guna software ape? sy punya edit lg bagus kot haha

Leave a Reply

